tisdag 6 april 2010

Tankeställare

Fick en kommentar på min blogg om att jag var inspirerande - sånt uppskattas ju verkligen att höra. Precis som jag en gång började inspireras till att börja sy av alla underbara sybloggar som jag hittade där ute.

Nyfiken som jag är så var jag tvungen att utforska vem denna främling var lycko mig så var det en bloggerska. Hon har skrivit ett inlägg som verkligen ger en tankeställare. Inlägget finns att läsa här

Och eftersom detta är en syblogg så får jag väl fundera på vad jag gjort i sann anda.
  • jag började blogga helt från början för att visa för andra att det gäller att våga om det är något man tror sig gillar. Alla är inte proffs från början utan man lär sig efterhand.
  • Genom att visa och använda mina alster fånga upp intresset hos människor i min omgivning har vi nu kunnat starta en sygrupp , där vi får låna lokal gratis av Studiefrämjandet. Så skoj att ha några på hemmaplan att dela intresset med.
  • jag besitter kunskapen i skapandet, bekanta har önskemål om den personliga presenten. tillsammans kan vi skapa den utifrån hans/hennes önskemål.
Ingen direkt lång lista, men 3 personer+ jag själv lär vara i himmelriket på söndag när vi har syträff mellan 10 och 15 :D Hade inte kommit i kontakt med dessa människor om det inte varit för att jag blivit mamma heller. Livet kan ta alla möjliga vägar när vi minst anar det.

1 kommentar:

  1. Vad fint du skrev om livet och bloggandet. Din fråga som du ställde på min blogg tackar jag för.
    Du ger mig (och många andra) något genom att du "en kvinna nånstans i landet" visar upp dina fina syprojekt. Du delar med dig av din kunskap med tips o trix. Dessutom kommenterade du ett inlägg som många läst (och har en åsikt om) men de har inte lämnat en kommentar. Kul att ha hittat dig här!

    SvaraRadera