tisdag 6 april 2010

Sommarfin

kommer lillan bli i sommar med dessa klänningar.

Mönster: Singoalla från Ulla welinder

Material: Giraffjersey från Mjuka Tyger, Grön Farmer och rosa moln från JNY design.

Kul: Sambon gillade farmertyget så mycket att klänningen var tvungen att stanna i lillans ägo.

Lärdom: Av nån anledning är inte riktigt dekorsömmen i ärmen på giraffsingoallan jämn på bak och framsida :/ Blev bättre att sy sömmen efter klänningen är ihopsydd.




Dessa saknar ännu namnband men lite nysytt får visas i bloggen i väntan på leveransen. Banden är i alla fall under produktion och jag hoppas givetvis att de dyker upp snarast så jag kan slutföra alla mina projekt.

2 kommentarer:

  1. Jättefin! Jag ska också testa att sy en singoalla från den boken. Har du sytt helt efter mönstret eller har du gjort några ändringar?

    SvaraRadera
  2. Tack för svaret i min blogg! :-)

    SvaraRadera