måndag 26 april 2010

Resultat av syträff

Man riktigt längtar efter varannan söndag. Då har vi nämligen syträff nere på studiefrämjandets lokal. 4 st sygalna mammor som knappt hinner äta lunch för det ska hinna skapas under våra 5 gyllene timmar. Förra ggn var jag och min Overlock osams och det enda jag fick ihop var 5 scarfs!!!! så mina förhoppningar var stora att det skulle bli mer skapat denna träff vilket inte borde vara såååå svårt eller??


Ett UFO som blev färdigt på träffen. Legat utklippt ett par månader nu och tagit plats på strykbrädan.

Mönster
är från Ulla Welinder

Material:
JNY underbara husvagnstyg. Tyvärr slut hos henne nu, måste nog maila och fråga om det kommer i nytryck. Tyget räckte inte till fullängd på klänningen så den fick skarvas med svart. Snutten svart som var kvar räckte inte till ärmar, så därav UFOt ;)

Upp: Blev riktigt tuff tycker jag. Nu fattas bara ett par röda leggins och den är klar att användas.



Hyllvärmare förvandlad till singoalla

Mönster: Ulla Welinder, vad annars ;)

Material:
Detta tyget var ett bland de första jag köpte. Tycker att det är jättefint, men inte kommit mit för att skapa i det. Men nu är biten slut :( Och på MG-tyger finns det inte heller att köpa igen.

Upp: Härligt sommarlätt med rullfåll och allt

Grrrrrr

Mönster: Låter det som en överraskning om jag säger Ulla welinder ;)

Material: gula apor och lejon från jny design. Min gula bit är slut nu, men rött finns kvar lite av.

Upp: fick testa dekorsöm på en för mig monstermaskin. skoj skoj

Då vi har en massa kläder i detta tyg redan så hamnar denna i shoppen

3 kommentarer:

  1. fy vad avundsjuk jag blir på dig som har syträff varannan söndag!!! sånt vill jag ha här oxå!
    Fina plagg du sytt oxå.

    SvaraRadera
  2. Åh, 5 timmar varannan söndag. Det var lyxigt det!

    Jag har också det rosa tyget med fjärilar men jag har köpt det på Ohlssons eller Jofotex. Men det är också ett tag sedan.

    SvaraRadera
  3. Jättefina! Speciellt den röda tyckte jag om!

    SvaraRadera