tisdag 20 april 2010

Första t-shirten

Sommargarderoben ska fyllas ;) Det tar minsann på min UFOhög nu vill jag lova. Men det är långt ifrån tomt på projekt


T-shirt som klipptes till för bra längesedan. Varit ihopsydd nästan lika länge.
Idag fick jag äntligen sytt fållarna i nederkant och ärmarna. Använde
mig av tvillingnål och fick väl sprätta nån gång för mycket. Är inte riktigt
överens med vad jag ska ha för inställningar. Det är iaf bättre än vad det varit :D

Mönster: Ulla Welinder om jag inte missminner mig

Material: Lime farmer från JNY design. Jag kan inte säga att jag hyllar det, men sambon tycker det passar lillan så då är det bra.

Plus: Att den äntligen blev klar, att det iaf finns några unisexa plagg i hennes klädsamling.

Minus: Måste ju vara tvillingnålen...

Lärdom: Sy alltid på märket sist även om du tycker det hamnar rakt mot kanten ;)

3 kommentarer:

  1. Hej hej Visst är det konstigt hur länge saker kan ligga halvfärdigt. Ibland har Lill t.o.m hunnit växa ur storleken :-(

    SvaraRadera
  2. Här går det undan men grejer nu ser jag!! Hoppas affärerna går bra! Kram Bella

    SvaraRadera
  3. hej hej...vill bara tacka för den fina tunikan som kom fram idag....jag antar att det är en pif som jag anmält mig till....hade glömt av det...

    SvaraRadera