lördag 15 maj 2010

Hemlisbyte sommar

Tog frågorna från sportbytet, skulle det vara några ändringar så fixar jag till de svaren så snart jag hinner. Bäst att passa på medan lillan sover.

1. Hur många barn har du och vilken sort?
En tjej som snart är 10 månader

2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen?
Klädstorlek 80 en liten knubbis kanske ska tilläggas. Kan mäta midjemåttet då hon nog ligger nån storlek över där ;)
Huvud 45 skulle jag tro
Sko 18-19

3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?
Jag är en Small, 36 på fötter

4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?
Jag bör ha avancerat till medel på sömnad, stickning vet jag inte mer om än att man har 2 pinnar och ett nystan och virkning är svårt.

5. Någon annan hobby eller stort intresse?
Tänkte odla lite när vädret börjar tillåta det och bakar gör jag lite då och då

6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du?
Syr mest i interlock, jersy och velour. Även ett och annat stumt bomullstyg.

7. Är du allergisk mot något?
Nyklippt gräs

8. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar?
Jag använder de flesta färger, dock inte pastell.

9. Vad läser du för typ av böcker?
Var längesen nu. Lättsamma böcker, mest Harlequin :P

10. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
Ottobre barn

11. Nytt eller second hand?

Både och funkar, men köper mest nytt

12. Pojk/flick eller unisex?
Flick eller unisex. Köpeplagg köps allt som oftast på killavdelningen då de är mer lekvänliga

13. Vilka material gillar du eller ogillar du?
Syr bara i sånt jag gillar

14. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
Åhhh min nya passion är spets och dekorband. Eller en liten trådsax kom ju på en sak till som jag funderat på -en stoppnål att fästa OLsömmarna med.

15. Skulle du vilja ha 1m tyg eller en pocketbok i ditt hemlispaket?
tyg kan man aldrig få för mycket av

16. Är det något särskilt mönster du letar efter?
Ett par puffbyxor till lillan, eller ännu hellre mönster på en soldress/bodysuit med korta ben och ärmar.

17. Bor du i hus eller lägenhet?
Lägenhet

18. Kaffe eller te?
Både och, så länge teet inte är med svart vinbär eller citron

1 kommentar: