fredag 10 juni 2011

En tröja till lillan

Fått frågan ett par gånger om jag inte syr något till killar. Jovisst gör jag det- men vad är speciellt för killar?? Detta är en modell på tröja som jag tycker verkar perfekt för killar och tjejer. En kuverthals, 3/4 arm som skyddar bra mot solen men ändå inte blir allt för blöt i all lek. Allt beror ju på tygval nästan ;)

Medan lillan tog en sen siesta så passade jag på att göra färdigt denna tröja.

Mönster: Sommarnummret av ottobre

Material: Gjorde ett byte med Lilofant i tygsamlarna på FB. Då fick jag bl.a. denna bit. Superfin tycker jag och klippte ut en tröja (och lite till som bloggas om snart).

Ska bara prova modellen på lillan. Lite nyfiken är jag ju.Tänkte den skulle passa fint till de bruna haremsbyxorna som syddes för ett tag sedan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar