lördag 16 juli 2011

Till mamma

Fick blodad tand efter det att jag sytt min enklare klänning till mig själv. Och eftersom jag hade en massa tyg över så prövade jag att sy ett linne till mig själv.

Material: Köpt på hemas tygrea nu i sommar. Mudd från stoff och stil. Hade jag bara haft rätt trådfärg hemma så hade jag kanske sytt med annan färg på kantremsorna men vitt till gjorde verkligen att jag såg solbränd ut. Jag gillar det :D

Mönster: Ottobre nr 4 2011 storlek 170 men lite förlängt. Gillar lite längre linnen

Sömnad:  tvillingnålen och jag är kompisar :D Testade även framillionband för första ggn. gav väl inte jättemkt till resultat men måste testas igen.

Plus: att jag vågar sy till mig själv och att färgerna är så härliga.

minus: Mer att tänka på, runda ut ärmhålen lite till nästa ggn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar