söndag 20 februari 2011

Syafton i goda vänners lag

Under min föräldraledighet så drog jag med 3 mammor till in i syträsket ;) vi hade för vana att träffas 2 kvällar i månaden och bara sy till våra guldklimpar. Men föräldraledigheten är slut och så även flertalet kvällar som finns till förfogande. MEN i morgon är det dags igen så nu ska grejerna packas, saker klippas till och det ska bli helt fantastiskt roligt. Brukar ha med mig packning för att klara mig en vecka... men ska minsann dra ner på det i morgon. Får se hur det går.

Hittills har jag klippt ut
  • 1 par velourleggins
  • och en spishandduk
  • Ska även färdigställa en tunika/klänning som är påbörjad.
Vill även testa på att göra en konmössa och ett par haremsbyxor... hade gärna gjort den sista tunikan med (vill ha experttips på smock nämligen)... mer lär jag definitivt inte hinna... syträffar borde vara veckovis eller iaf 3 dagar

1 kommentar:

  1. Oh, det låter mysigt! Flera dagar i rad att bara sitta och sy på... gärna med någon som servar med mat!

    SvaraRadera