onsdag 3 november 2010

Till en skånetös

En orange fordonströja till en kompis dotter.

Mönster: form 1 meedom & meedom, Sydd i storlek 86
Sömnad: Gick säkert ganska bra, var ju länge sedan den gjordes. Röda fållar för att liva till det lite.
Material: Fordonstyg från Mjuka tyger, röd mudd från Stoff och stil



Puffleggins*2
Ett par har stannat här hemma, och ett par har flyttat till Skåne

Mönster: Meedom & meedom form 0, lätt utställda och förlängda i benen samt mudd nertill
Material: Kan vara velour från Mjuka tyger, mudden kommer från en sykompis, men är inköpt på stoff och stil

Velourklänning
En liten specialbeställning. Min kompis har lärt sig sticka lite och hade på g en halsduk till min lilla tjej, och då måste ju hennes dotter få något i gengäld. Så då ville hon ha en velourklänning enligt denna modell.

Material:
Velouren tror jag är köpt på Mjuka tyger, men har ju funnits lite varstans. Kantad med brun mudd från Stoff och stil.
Mönster: Meedom & meedom form 1½

1 kommentar:

  1. Vilken fantastiskt fin klänning! Drömt om att sy ngt liknande till min dotter...men jag kommer aldrig till skott.

    SvaraRadera