söndag 18 december 2011

Sytt massor men bloggat mindre

Så här kommer ett jätteinlägg och det finns saker kvar att visa efter detta med ;)


 Hade ett projekt en dag att klippa slut på lite snuttar som låg i tyghyllan. Det blev en t-shirt till lillan.

 Sambon tyckte vi hade brist på långärmat så jag har testat Ottobres "bästa t-shirtmönster
Härliga äpplen från Michas och skön grön mudd från Mjuka tyger


Ett spontanprojekt. Har länge velat göra en kofta till lillan och när jag var på syträff för ett par veckor sedan låg mönstret framför mig utklippt och allt så jag kollade i lilla resväskan efter ett lämpligt tyg och Sydillas feer blev bra. Mudd från stoff och stil som jag fick leverans på samma dag :D Provade även en kam-press. Coolt med färgade knappar och nu önskar jag mig en tång med massa knappar.


Testade Ottobres bästa t-shirtmönster vanlig passform. Lilla Z önskade ugglor och jag testade att göra ett sprund. Gick väl fint även om jag inte har en finfin maskin som fixar kantband i ett nafs ;)


Sambon ville ha en ugglemössa, någon dag senare beställde en tjej på jobbet en till sin sambo som sett den i min FB-grupp. Två härliga killar går nu omkring och är så snygga så.


Koftor får man väl aldrig för många av? Röda Ugglor från Jofotex. Gillas massor här hemma


Inom sybloggeriet kommer man i kontakt med massa härliga tjejer som syr massa fint. Har bytt till mig en plånbok och i gengäld önskade hon dreggelscarfs. Hoppas dessa ska passa.


En välkommen till världen present blev med färdig. Ett gäng dreggelscarfs. för visst kan man aldrig få för många??

Ett segdraget projekt är äntligen färdigt. T-shirt i röda robotar från Mjuka tyger. Rött och svart är snyggt ihop. Hoppas den passar sin nya ägare

På återseende

//Vildkatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar