söndag 17 juli 2011

Till mamma


När jag ändå satt och klippte ut en massa saker igår så insåg jag att det gick att få ut klänningen på bara en meter. Och det måste ju vara bättre att ha något att dra över huvudet än tyg som bara värmer hyllan och inte kommer någon vart? Så i min iver blev det 2 stycken till utklippta. Till veckan ska vi se om det inte kan bli en ny modell för jag har beställt mönster.

I min lilla röjarveva här hemma i jakt på andra sybehör så hittade jag en bred tvillingnål *lycka* men å andra sidan så glömde jag klippa sömnsmån i halsen och den ringningen som skulle blivit om jag bara fållat hade blivit på tok för djup för min smak. Så jag gav mig på framillionbanden igen och tycker det blev riktigt bra resultat denna ggn. Kantade sen med muddrullå och den breda tvillingnålen. *nöjd*

Tyget fick jag för något år sedan i ett hemlispaket och har inte riktigt vetat vad jag ska göra med. men nu är biten slut :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar