måndag 25 juli 2011

en specialbeställning

En kompis frågade om jag hade tid att sy, visst... men sen så har det dragit ut på tiden. I alla fall önskades en hängselklänning, långa snibbar fram, det skulle vara svarta kantband och orange knappar.

Egentligen var den inte så svår alls att göra, men många moment som jag i vanliga fall inte gör. Testat på flera delar till maskinen med och bekantat oss ännu mer. Instruktionsboken var borta men nu har jag fått letat upp den på nätet. Förlåt Christina, jag trodde knapparna var fiskar ;) Men nu sitter de som de ballonger de skulle vara. Tur man frågar ibland. Hoppas du är nöjd



av snutten som blev kvar räckte det på mm till ett par knickers till lillan. Motsvarar nog en storlek 92:a för de är något stora än så länge. Men då kan hon säkerligen ha dem nästa sommar. Ljusrosa mudd fick det bli för den cerisa hittade jag inte. Den låg fint ihopvikt vid torkställningen efter en tvätt ;)

2 kommentarer:

  1. Hej
    Vi ha gått igeonom lite mer än hälften,så de finns en del mönster kvar.
    Hade först velat göra en mönster bok. Men de ta för mycket tid.
    Hoppas det är bra med er. Ha du fortfarande semester? Kunde vi kasnke ses en dag?

    SvaraRadera
  2. Så fina plagg, gillar verkligen modellen på klänningen!

    SvaraRadera