torsdag 5 maj 2011

triss i haremsbyxor

Haremsbyxor gör sig inte så bra på bild hur man än försöker fota dem. Men var bara tvungen att testa mönstret i Ottobre nr? förra syträffen. Så då knåpade jag ihop de bruna i tyg från lokala butiken. Helnöjd blev jag. Sen var det dags att sy en present och då kom de rosamolnen även de från molnbrallorna till, det tyget går nu att köpa även här i stan, kul att de börjat ta in lite trikåtyger. De blåa bara för jag ville ha några att välja på till lillan. Det tyget köptes när jag precis börjat sy från Stoff och stil. Lite pyjamasvarning, men tunna och sköna när värmen kommer tillbaka. har 2 till i planeringen...

Men en fråga? Vart hittar jag framillionband (hur det nu stavas) som de hänvisar hela tiden till i Ottobre?

1 kommentar:

  1. Vad använde du istället för framillonband, har oxå tänkt prova mönstret men har heller inget sånt. Tror nog de finns på Stoff o Stil o liknande, eller Bibbis textil.

    SvaraRadera