tisdag 20 september 2011

Mamma Vildkatt "behövde" lite nytt

 I helgen mellan det jag fick torka min egen näsa och höll på att tappa huvudet av en förkylning så sydde jag ihop dessa 2 alster. Först ut är en härligt rosa kreation men röda detaljer.

Mönstret jag använt är Onion 2035 köpt hos Sydilla.

Tyget har jag köpt från Facebookgruppen tygsamlarna. spetsen köptes på en av mina första shoppingresor till Skroten i Kinna om jag inte missminner mig.

Positivt: Himla skön att ha på sig, fick till empireskärningen bättre på denna. Mina nya namnlappar pryder klänningen :D

Negativt: Lyckades naturligtvis att klippa ett litet jack i tyget när kantremsan klipptes ren :( Nu sitter det ett fint rött band i nacken.

Finns inte lika mycket att skriva om denna.

Samma modell som den förra och även en annan jag gjort med peacemärken på. Hur många kan man ha i samma mönster??

tyget köpte jag på lokala tygbutikens sommarrea för att lära mig sy vuxenkläder. Vill ju inte lägga ut en förmögenhet på något jag inte använder ;)

Sänkte empirelinjen på denna jämfört med min första klänning, men trots att jag bara la till 2 cm blev det i mesta laget. Detta tyg har mer tyngd och fall än i min första.

Positivt: Blev riktigt skön att ha på sig på jobbet. till en materialkostnad av 75:-

Negativt: Skulle göra kjolvidden lite större än på första klänningen. Men en del va redan utklippt utan nästan något extra alls. Sydde helt enkelt på den utan att rynka = inte sååå bra. Man lär så länge man prövar

1 kommentar:

  1. Vilka underbara klänningar! Det mönstret måste jag ju ha :) Så kul att sy till sig själv för en gångs skull

    SvaraRadera