söndag 14 augusti 2011

En lite höstigare singoalla

Idag när lillan sov så passade jag på att slutföra detta projekt. En singoalla modell större för att passa henne nu och framöver. Kan tänkas den är i största laget men jämfört med en Meandi-klänning+tröja i storlek 86/92  som passar fint så förhoppningsvis gör denna det med.

Material: Mudd är från Mjuka tyger (stoff och stil hade slut hela tiden så det fick bli en snutt när jag ändå beställde) Bilarna är i interlock från Timote

Mönster: welinder storlek 2år längd anpassad efter andra klänningar

Sömnad: Jag har gjort rullfåll igen :D mkt lättare när man vet vart instruktionsboken är någonstans

känns som jag syr en massa mer men allt verkar inte hinna ut hit till bloggen. kika in på min faceboksida för att inte missa något

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar