söndag 24 oktober 2010

En specialbeställing

En i min mammagrupp ville väldigt gärna ge bort en barnvagnsfilt och undrade om jag kunde sy det till henne.
Hon har själv valt tyg och det föll på Mjuka tygers Lila troll och svart velour på baksidan.

Mönster: Längden för att passa tygbiten, bredden något smalare och rundade hörn. ca 94*84cm

Sömnad: Jag overlockar ihop kanterna och vänder den sedan för att sy ihop vändningshålet för hand. Just denna afton så hade jag och några från mammagruppen syträff och fick möjlighet att låna en maskin med många fina dekorsömmar. Så valet föll på en blomma. Dekorsömmen är sydd i turkos för det bryter av snyggt mot det mörklila tycker jag. Råkade se blommorna jag bytt till mig från Tisa och det blev en fullträff så en sådan fick med pryda filten.

Jag är supernöjd med kombon till sist, hoppas beställaren och mottagaren med är det.



ursäkta bildkvaliten, tagen sena aftonen på väg
mellan syträffen och där den skulle levereras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar