söndag 25 juli 2010

Shortsväder?

Inte idag, nu regnar det och blåser ute. Men det har varit många fina dagar i sommar trots allt. Och eftersom affärerna envisas med att shorts över knäna behövs inte till små tultande barn så har jag gjort några egna.

Mönster: Till alla mina shorts har jag utgått ifrån Meedom & Meedom form 1. När jag har mudd i benslutet så använder jag shortslängd och till dem jag fållar eller sätter resår så använder jag knickerslängd. Då blir det lagom längd för att skydda knäna mot alla vassa saker.

Material: Brun strechfrotté från Mjuka tyger. Hoppas verkligen det går att få tag i även till nästa sommar för det är så luftigt och skönt. Mudden är från stoff och stil.

Vita knickers till en 1åring?? Eftersom jag inte hade några leggins rena till midsommarafton (eller båda uppsättningarna var finast med vitt nertill) så sydde jag helt sonika ett par.

Och då blir man så här fin till midsommar i klänningen från Pumla som kom i hemlispaketet

1 kommentar:

  1. Fint :-)

    Jag sydde också ett par vita tajts i piratlängd till lillasyster, i storlek 74. Inte det smartaste då hon kryper för fullt ;-) Men fint är det och de har hållit förvånansvärt fina (och vita).

    SvaraRadera